-->

رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة

رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة




    هقضي مع بن0تك ليله مقابل الفلوس اللي سرقتها من الشركه. والورق اللي سرقته من مكتبي واخدت تمنه.

    يابيه بس بنتي مستحيل توافق علي حاجه زي دي ي سليم بيه.

    سليم ببرود: وانا قولت اللي عندي علشان تحرم تمد ايدك علي حاجه مش بتاعتك.

    ي بيه طب اكتب عليها وبعدين طلقها. ابوس، ايدك ي بيه.

    سليم بتفكير: ماشي وانا موافق هتجوزها ليله واحده بس وبعدين هطلقها.

    بت ي رقيه انتي ي مقص0وفة الرقبه.

    رقيه: خير ي بابا

    والد رقيه: امشي غيري هدومك علشان كتب كتابك اليله.

    رقيه: يعني كتب كتابي اليله.انا مش موافقه عايز تجوزني لواحد معرفوش.

    والد رقيه: لازم تتجوزيه ي اما انا هتسجن. وبعدين هي ليله وهيطلقك.

    رقيه بدموع: ازاي ي بابا عايزني اتجوز واحد واطلق منه تاني يوم.

    والد رقيه: تتطلقي، ولا تولع0ي بس انا متسجنش.

    وبليل سليم وصل ومعاه المأذون.

    بارك لكما وبارك عليكما وجمعا بينكم في، خير.

    سليم بص للقاعده قدامه بتبكي وقال

    سليم ببرود: يلاا انا معنديش وقت للعياط والشغل ده.

    رقيه بصتله والدموع مغرقه عنيها. سليم جذبها من ايده وخدها ومشي.. وصل الفيلا وطلعه اوضتهم.

    سليم فك زراير قمصيه.. وقرب منها ورقيه فضلت تبعد بخوف. لازقت في الحيطه وسليم حوطها بايده.

    سليم بص في عيونها ومسح دموعه

    سليم ببرود: انا مبحبش الدموع دي خلصيني علي ان ابوكي مقلش انا عايز منك اي.

    رقيه ببكاء: اوعي تقرب مني ارجوك والله انا مليش، ذنب ومش موافقه علي الكلام ده.

    سليم بغضب:وانا مالي موافقه او لا انتي عجبتيني هقضي معاكي ليله وهطلقك وخلصت.

    رقيه:انت واحد حق0ير.

    سليم ماسكها من شعرها بغضب.. بت انتي احترمي نفسك ولمي لسانك.وفجاءه الباب خبط

    سليم فتح لاقي الخدامه.

    سليم بيه يزن بيه تحت وعايز حضرتك. سليم نزل

    سليم: خير ي يزن في حاجه

    يزن: سليم انت هتعمل في البنت اللي فوق ملهاش ذنب باللي، ابوها عامله.

    سليم ببرود: يعني جايلي دلوقتي عشان تقولي كده ابوها باعها وبعدين هي ليله وهطلقها.

    يزن: كمان هتطلقها حرام عليك انت ليه قاسي كده.. لو اذتها لاانت صاحبي واعرفك.انت نسيت ان عندك اخت متخليش،الماضي بتاعك ياثر عليك ويخليك تاذي واحده بريئه ملهاش ذنب مش دي البنت اللي جت مع ابوها في مره دي باين عليها طفله ي سليم ونزلت بنت في اوائل العشرينات تبقا اخت سليم.

    تسنيم: ابيه يزن بقالك كتير مجتش مين البنت اللي بتتكلمه عليها.

    سليم: مراتي، ي تسنيم.

    تسنيم بصدم#مه: انت اتجوزت ي، ابيه ومن غير ما تعرفني.

    سليم بغضب: ايوه اتجوزت في حاجه. تسنيم عيونها دمعت وخرجت من الفيلا ويزن خرج وراها.

    يزن بصلها بحزن: متزعليش ي، تسنيم هو ميقصدش، انتي عارفه انه بيحبك.

    تسنيم ببكاء: بس ده زعقلي ي ابيه.

    يزن حاول يتحكم في نفسه انه مياخدهاش في حضنه.

    يزن بصلها بحنيه: متزعليش ي حبيبتي.

    عند سليم ورقيه.. سليم دخل متعصب ورزع الباب جامد وفجاءه.

    #البارت 2



    سليم طلع الاوضه ورزع الباب بغضب.لاقي رقيه قاعده عند ركن في الحيطه وبتبكي راحلها وجذابها من دراعها جامد.

    سليم بقسوه: انتي ي بت اخلصي. بقا من دور البرئه ده. ومسكها من خصرها وقبلها

    زقها علي السرير واعتل0اها..و رقيه فضلت تصرخ.. وهو حط ايده علي بقؤها. بص في عيونها وكان هيكمل بس مقدرش. وقام. خرج من الفيلا كلها.

    سليم راح سهر في بار ويزن رحله.

    يزن: عملت اللي في دماغك ودمرت البنت.

    سليم بغضب: ايوه.. ولسه هدمرها اكتر


    يزن بزعيق: انت شكلك اتجننت كل ده علشان اللي ابوها عامله ولا عشان ماضيك.

    سليم بغضب: انا مش عايز اسمع كلام ي يزن.

    يزن: براحتك بس، صدقني هتندم.. يزن مشي وسليم فضل قاعد بيشرب وجت واحده حطتت ايدها علي كتفه.

    البنت بدلع اخدت من الكاس وساحبته معاها. علي عربيته وهو ممنعش.

    تاني يوم الصبح.. سليم فاق لاقي في واحده جنبه. قامت وجت تقرب منه. سليم زقها بغضب. ورمالها فلوس.

    سليم بغضب: قومي اطلعي برررا.

    البنت بدلع: ليه بس ما احنا كنا كويسين.

    سليم بنبره ارعبتها: سمعتي انا قولت اي. البنت طلعت جري وسليم قام اخد دوش وغير وراح علي الفيلا. لاقي تسنيم في وشه.

    سليم بحنيه: تسنيم حبيبتي انا اسف علي امبارح بس انا حاليا مش هقدر اقولك اتجوزتها ليه.

    تسنيم: ماشي ي ابيه بس اوعي تكون جايبها تاذيها ي سليم دي ملهاش ذنب بالماضي بتاعك.

    سليم بصلها ومردش طلع اوضته وفتح الباب.. لاقي رقيه. قاعده علي السرير وبتبكي.

    رقيه قامت اول ما دخل مخضوضه. وحاولت تجمع شجعتها وتتكلم.

    رقيه: انا عايزة امشي من هنا.

    سليم بصالها ببرود: مش هتمشي قبل ما اخد اللي انا عايزه منك.

    رقيه بقوه مزيفه: وانا مستحيل اخليك تلمسني.

    في الشركه في مكتب يزن كان قاعد علي مكتبه. والباب خبط ودخلت تسنيم.

    تسنيم بابتسامة: صباح الخير ي ابيه.

    يزن ضغط علي ايده بقوه وبصلها بغضب. وقام من علي مكتبه وقف قدامها.

    يزن بغضب: متقولليش ابيه انا مش اخوكي ي تسنيم انتي فاهمه.

    تسنيم بدموع: انا اسفه ي ابيه بس.. يزن قاطعها لما جذابها من وسطها وباسها بجنون.

    يزن: مش عايز اسمعك تقولي ابيه انتي فاهمه. تسنيم زقته وطلعت تجري علي مكتبها.

    يزن اترمي علي كرسي مكتبه وحط راسه بين ايده.

    يزن بغضب: انا غبي اي اللي انته هببته ده. وقام راح علي مكتب تسنيم.

    عند رقيه وسليم

    سليم بنبره مرعبه: تحبي اوريكي مستحيل المسك ولا لا.

    سليم فضل يقرب منها جذب0ها من وسطها بغضب وفجاءه.

    #البارت 3

    سليم فضل يقرب منها وجذابها من وسطها بغضب.

    رقيه برعب: ارجوك ابعد خلاص والله انا اسفه.

    سليم بقسوه: اسمعي ي بت انتي انا صابر عليكي علشان مش سليم الجارحي. اللي يجبر واحده عليه.

    رقيه: انت واحد مغرور انا مش عارفه انت شايف نفسك علي اي.

    سليم بغضب وقرب منها اكتر: انتي كمان بتردي عليا.. وبعدين انتي اصلا شكلك طفله ومفكيش ريحة الانوثه متفتكريش اني هم0وت عليكي.

    رقيه بتريقه: مانت شكلك يسد النفس.

    سليم: انا شكلي يسد النفس بقا سليم الجارحي اللي اي واحده تتمني نظره منه تيجي واحده زيك تقولي كده.

    نزل سليم وركب عربيته.

    سليم: بقا انا شكلي يسد النفس ماشي ان ما وريتك وذليتك مبقاش، سليم الجارحي.

    عند يزن وتسنيم. يزن خبط ودخل لاقي تسنيم بتبكي.

    يزن: تسنيم انا اسف والله ما قصدت انا بس كنت مدايق شويه يعني مقصدتش اللي حصل. كانت غلطه انتي اختي. تسنيم قاطعته.

    تسنيم: لو سمحت ي ابيه سبني دلوقتي.

    يزن ضغط علي ايده بقوه وبصلها. وطلع.

    يزن بغضب: انا بجد غبي دي بتعتبرني اخوها علشان متربين مع بعض وانا.. ومسك دماغه وفضل يكسر في اي حاجه تيجي قدامه.

    سليم وصل الشركه ودخل مكتبه. وكان متغاظ من كلامها.

    سليم بغيظ: ماشي ياللي ابوكي حرامي بقا انا اسد النفس. والباب خبط وكانت السكرتيره.

    ريهام:سليم بيه في اجتماع بعد نص ساعه.

    سليم: ريهام استني

    ريهام: خير ي سليم بيه.سليم قرب منها بحنيه. 

    لمتابعه باقي القصه اضغط هنا